maandag 11 augustus 2008

Dance tonight. Revolution tomorrow.

Waarom zou je vooruit denken? Wat is het nut ervan?
Okee, sommige dingen moet je plannen.
Dingen die eerder beginnen dan ze eindigen.
Maar de toekomst is nooit zeker. Alles kan veranderen, of zelfs opeens verdwijnen. Als het weg is, hoe kan je er dan nog van genieten?
Dans meer, denk minder.

Daarom, alles draait om nu. Je leeft deze seconde. Niet die van overmorgen.
Naar mijn idee moet je daarom altijd doen wat je op dat moment het beste vindt. Wat je echt wil.
Op die manier kan je ook nooit spijt krijgen. Het kan misschien een verkeerde beslissing zijn, maar op dat moment geloofde je er echt in. Je wilde dat doen, of zien, of zeggen. Dan is het goed. Daarom, in het verleden leven is al helemaal zinloos. Tenzij je van dat moment nog kan (na)genieten. Anders heb je er niets aan. Maar goed, dat is weer een ander verhaal. Het gaat er dus om dat je in het moment leeft. Niet in moment ervoor of na. De rest wacht wel.
Dance tonight, revolution tommorow.

Maar dan vraag ik me af: hoe kan je dansen als niet alles klopt? Als je het gevoel hebt dat je iets mist? (Dan kan ik niet dansen hoor.)
Ik denk dat je dan eerst alles kloppend moet maken. Op zoek moet naar wat je mist. Zorgen dat het gevoel verdwijnt. Desnoods tijdelijk. Problemen oplossen totdat je weer kan dansen.
Klinkt mooi.
Maar had ik dan, in plaats van hierover nadenken en het opschrijven, niet beter kunnen gaan dansen? Nee. Ik denk het niet. Dit is mijn manier. Realiseren wat er gebeurt. Terwijl je ervan geniet. Denken terwijl je danst.
Of is dat onmogelijk? En tegenstrijdig?
Argh. Te veel vragen en wat maakt het eigenlijk uit.
Ik ga dansen.
Doei.

1 opmerking:

Anoniem zei

http://minish.web-log.nl/minish/2008/08/re-dance-tonigh.html

Re: Dance Tonight. Revolution Tomorrow