woensdag 24 december 2008

Eén flard, twee flarden.

Wat is echt?
“Het scherm waar ik nu naar kijk is slechts een verbeelding van de werkelijkheid.”
Maar doet dat ertoe? Dat is mijn vraag.
Wat maakt mij het uit wat het betekent?
Het is zo, klaar.
Je kan het beter aannemen dat het zo is en er iets mee doen, dan je afvragen waaróm het zo is en er niets mee doen.
Doe niet zo elitair.

“Dichten is voor homo’s.”
Jammer dan.

         Your scent appears, in the most unexpected places.
         And it soars, like I know it’s able to.

Niet alles hoeft gezegd te worden.
Niet alles hoeft gepost te worden.
“Onvoorspelbaarheid is een waarde.”
Je hebt twee soorten uitingen.
Creatieve afwijkingen op het systeem waardoor mensen denken “Ohja, hey!”, zoals bij Andy Warhol. Kunst die met de rede verklaarbaar is. Waar de gedachtegang nog is te zien. Misschien wordt het niet meteen gezien als uniek, maar achteraf ziet men de waarde ervan in.
&
Nonsens. On(be)grijpbare, abstracte kunst zonder bewuste achtergrond. Net zo afwijkend als andere creaties, maar niet met de rede verklaarbaar. Het is meer kunst van het hart, en misschien daarom waardevoller.

Waar ligt de grens?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Doe niet zo elitair.

Anoniem zei

Ja, ik weet 't. Echt erg.
Maarja..soms kan ik 't gewoon niet helpen denk ik =o

Anoniem zei

Je vraagt toch ook niet van een pauper om zich niet zo pauperig te gedragen!