woensdag 10 december 2008

Haast? Nee.

Slow
Will be the tempo of the restless soul

Lees het langzaam.
Want zo is het ook geschreven.

Waarom ben ik langzaam?
Een vraag die ik me, naast talloze anderen, regelmatig stel.
Ik ben het nagenoeg in alles.
De snelheid van lopen.
De manier waarop ik schrijf.
De tijd die het duurt voordat ik iets begrijp.
Mijn late reactievermorgen.
Mijn tanden die pas wisselden toen ik 13 was.
Etcetera.
Soms haat ik het. Maar zo is het blijkbaar.
Snelle mensen begrijp ik ook moeilijk.
Ik snap dat het leven kort is. En dat er ontelbaar dingen zijn om te doen. Maar vanwaar die haast? Dat is nergens goed voor.
Als het eten klaar is hoef je toch niet per se meteen te eten?
Natuurlijk wordt het koud, maar dan is het nog steeds lekker.
Alles op mijn tijd.

Slow
Will be the rhythm of the hummingbird

Geen opmerkingen: