vrijdag 16 april 2010

Congraaaaatulations!

Oké jongens, ik moet even m'n liefde voor MGMT kwijt. Want niemand lijkt die te delen ofzoiets, maar het nieuwe album is echt geweldig. En nu ga ik hier geen lofzang zingen, of een recensie typen - zoals ik vroeger dan deed - maar ik heb gewoon zin om tussen al die belangrijke dingen door even iets relatiefs onzinnigs te schrijven. Want echt, het is gewoon baas. Hoe het album begint zo lyrisch en theatraal - prachtig. Je hoort het plezier dat ze hadden tijdens het verzinnen en spelen en opnemen, terwijl de composities enzo nog steeds geweldig zijn. En ook de achtergrond. Ik bedoel, oké, uiteindelijk gaat het allemaal over hun succes en beroemdheid en hoe kut dat wel niet is etcetera, maar dat verwoorden ze echt mooi. En het einde van Siberian Breaks is zo FUCKING vet. En daarna komt er opeens zo'n vaag nummer over Brian Eno, want ze duidelijk hebben bedacht toen ze 'm keihard spacete ofzo, maar 't is gewoon gaaf. En het album eindigt met applaus, zo van 'CONGRATULATIONS!', en dan kan je denken van ja laaaaaaaame, maar ik vind 't juist tof want dat maakt 't één geheel weetjewel. Oké, volgens mij is m'n punt wel gemaakt en volgens mij heb ik nog nooit zo snel iets getypt en op PUBLISH POST gedrukt, want normaal denk ik heel lang na over dingen en lees ik het na enzo blabla maar nu heb ik daar geen zin in en geen tijd voor, dus: MGMT is briljant!! Punt.


1 opmerking:

Anoniem zei

gefeliciteerd! (met je eerste 'spontane' post)
als ik het album win mag jij hem hebben