maandag 5 mei 2008

Ik heb een nieuwe snaar nodig om te kunnen spelen.


Your life is a song

Your life is a song
But not this one!

Soms heb ik het idee dat het leven niet klopt.
    Dat ik nu ergens anders had moeten zijn.
     Dat er meer is dan dit.
     Dat toeval niet bestaat.

Soms is de wereld zo veel mooier dan de mens.
     Onbeschrijflijk.
Golven in de nacht.
Sterren in de wind.
Wolken op het gras.
Bladeren in hun nest.
Vogels in de zee.
     Onbegrijpelijk.

Soms heb ik een hekel aan onze natuur.
Aan de praktijk van het leven.
Wat moet je met geld?
Wat heb je aan een gouden medaille?
Wat moet je met afwasborstels?
Wat heb je aan een vrachtwagen?
     Zielloos.
''Het nut van de mens is hun rede.''
Schilderijen.
Architectuur.
Boeken.
Film.
Muziek.
Is dat het doel?
Weet ik veel.
It's just a sequence of events.

Soms heb ik het idee dat het leven niet klopt.
En ook al weet ik dat het geen zin heeft om hierover te denken.
Omdat het leven in principe zinloos is.
Leuk is het wel.

Soms denk ik dat liefde de enige magie in deze wereld is.
Maar dat is weer een ander verhaal.

1 opmerking:

Anoniem zei

't is allemaal zo ingewikkeld. Mooie quote in de opening! xD Heb je al een nieuwe B?